Selamat Datang

spop

roll


Click here for Myspace Layouts

muzic in my life

latar belakang

Rama-rama

Rama-rama
Bawa Aku Pergi. . !

Khamis, 13 Oktober 2011

Aaron Aziz Cabar Diri Dalam Teater Bidai Semalam


Mungkin ramai yang tak tahu, teater Badai Semalam pernah ditangguhkan beberapa ketika. Budiey dengar masa tu, ramai pelakon yang berlakon dalam teater arahan Wan Khairunazwan Rodzy ini tidak bersedia kerana jadual mereka terlalu padat dengan kegiatan seni mereka. Jadi, teater ini terpaksa ditangguhkan sementara menunggu pelakon betul-betul bersedia. Dan, antara nama-nama besar yang Budiey dapat tahu terlalu sibuk ialah Aaron Aziz. Yes, of courselah, Aaron sibuk. Tambahan pula pada masa tu, selepas Nora Elena, nama beliau meletop-letop diperkatakan ramai. Bila nama makin popular, maka makin banyak tawaran kerja sana sini. Tak percaya, tengok di TV, drama lakonan Aaron tak putus-putus dimainkan. Peminat beliau juga makin ramai. Tak caya, tengok di twitter la ya.
VIDEO AARON AZIZ DI SIDANG MEDIA TEATER BADAI SEMALAM:

Semasa sesi temubual di sidang media teater Badai Semalam, Aaron Aziz mengakui jadual kariernya semakin sibuk hari demi hari. Namun, beliau menyangkal teater ini ditangguhkan bukan kerana pihak produksi untuk menunggu beliau. Malah, produksi juga terpaksa menangguh untuk merancang dan mencari rakan partner untuk bekerjasama. Maka, termetrailah perjanjian MOU antara Istana Budaya dengan syarikat Frensis Sdn Bhd.
Aaron Aziz
Sebagai pendokong watak utama, Karim iaitu kekasih kepada Mazni lakonan Erra Fazira dalam teater ini, Aaron mengakui yang dia menerima tawaran ini adalah untuk mencabar kebolehan yang ada pada dirinya dalam seni lakonan teater. Semua tahu, teater bukannya seperti drama. Habis satu scene, terus habis dan boleh pulang. Teater mempunyai komitmen yang tinggi dan berterusan serta fokus yang bukannya sedikit. Malah, medan teater menjadi satu ujian getir buat Aaron, sejauh mana beliau dapat membawa watak Karim yang berjiwa romantis dan akan bertutur dengan bahasa cinta serta ayat yang jiwang-jiwang.
Mulanya, suami kepada 3 orang anak ini tak yakin untuk berlakon teater. Namun, memandang pada naskah yang ditulis oleh Khadijah Hashim, beliau memberanikan diri. Budiey rasa, peminat Aaron Aziz yang menggelarkan diri mereka Aaronators juga teruja dan excited gila apabila mengetahui Aaron akan memijak pentas teater. Ada peminat yang dah beli tiket dah pun. Patutlah tiket dah laris 50%.
Yang penting bagi Aaron, dengan berlakon teater, pastinya akan menjadi guru dan dia dapat belajar dari pengalaman. Walaupun Aaron belum membaca novel ini, tapi Aaron dapat membayangkan watak Karim itu selepas membaca draft skrip ke-3 yang ditulis oleh 3 orang penulis skrip terkenal termasuklah Erma Fatima. Karakter Karim sangat susah tapi tidak mustahil boleh dijelmakan dengan gaya tersendiri dari Aaron. Biasanya, Aaron akan mencari keselesaannya sendiri dan perlu mengikut susunan plot dalam skrip. Walaupun tak sempat baca, Aaron berjanji untuk membaca novel Badai Semalam untuk menyelami jiwa Karim.
Budiey ucapkan good luck buat Aaron Aziz dan semua pelakon yang terlibat. Tak sabar rasanya nak tonton di Istana Budaya nanti.
Terbaru, menerusi syarikat miliknya Aaron Aziz Productions, beliau telah menerbitkan sebuah telemovie pertama berjudul Kekasih Awal & Akhir yang akan memulakan pengambaran mulai 19 Oktober ini dan akan disiarkan di TV9 pada 7 November. Menariknya, Aaron Aziz juga turut berlakon dan memilih untuk bersama dengan pasangannya dalam Nora Elena, siapa lagi kalau bukan Siti Saleha dalam telemovie ini. Setakat ini, ada beberapa nama yang dalam proses pemilihan. Yang pasti Dian P. Ramlee akan turut sama berlakon. Mesti best kan? Dengar tajuknya pun dah tahu kisahnya camna, tak gitu?
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz
Aaron Aziz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan