Selamat Datang

spop

roll


Click here for Myspace Layouts

muzic in my life

latar belakang

Rama-rama

Rama-rama
Bawa Aku Pergi. . !

Selasa, 24 Januari 2012

Minggu Pertama Dekat Asrama Smkse

pada pagi isnan yg lalu 4hb januari 2012 hari pertama persekolahan aku bertemu dengan penyelia asrama smkse.. lalu aku pun bertanya "assalamualaikum cikgu.. sy dapat duduk asrama x" dan cikgu pula jawab pertanyaan aku "wsalam... la dapat lah.. sy tunggu awk smlm (ahad).. kenapa awk x dtg..?" aku pula jawab pertanyaan cikgu.. "lah sy ingatkan sy xdpt duduk dekat asrama.. sbb tu sy xpergi smlm.. lgi pun cikgu x call pun.." cikgu "lah kamu dpt lah.. pastu sekarang kamu nak dtg bila..? ptg ni kamu datang ya..." aku "mmmmm (tengah fikir mcm mana nie.. jiwa aku masih belum diterima untuk tinggal disana" hmmm ok2 ptg ni sy dtg." dah masuk dlm asrama.. packing barang2 semua buh dlm loker.. hari jumaat... cikgu cakap minggu ni dan minggu depan xboleh balik... hah... susah lah mcm ini.. hmmmm.. minggu2 yg aku xbalik tu dipenuhi dengan pelbagai aktiviti.. contoh nya orentasi untuk penghuni-penghuni asrama dan bergotong-royong.. ok masa orentasi berjalan kumpulan yg aku dpt.. hmmm semua hebat2 belaka.. ok lah mungkin ada greenlight untuk kumpulan aku menang.. sbb ahli2 kumpulan aku semua nya hebat.. contoh nya ada yg makan kuat..ada yg suara kuat.. ada yg lari kuat.. ada yg suara slow.. hmm apa2 pun tunggu keputusan nanti..? (kumpulan mana yg menang) nama kumpulan aku  -SYAFIKINADA THE BEST EEEEEWAHHHH- masa orentasi tu ada buat malam persembahan.. hah.. kecut perut aku dengar itu.. huhu maklum ketua kumpulan kena buat kerja lebih sikit.. hmmm mlm itu kumpulan aku buat persembahan menyanyi.. 1kumpulan nyanyi.. dan aku masuk dlm nyanyian lepa tu dengan sajak.. sajak aku pun curi lagu hazama POKOK.. hmm..itu pun last minute.. mula2 nak belakon lah.. nak buat drama lah.. hmm lepas tu ada pula kotak beracun.. hmm maklum lah fasilitator semua jeleas dengan aku kot.. last2 masa nak habis tu.. tinggal lgi seorang yg akan kena.. fasi bgi aku kena.. hmm aku pun bangun dan ambik satu kertas yg bergulung dlm kotak tu.. aku kena tiru gaya seorang cikgu disiplin yg tegas.. (hah..preee) MASA NI CIKGU2 SEMUA ADA.. CIKGU PK HEM. ikgu disiplin.. hmm aku pun buat lah aksi-aksi aku yg menarik tu.. depan lepa.. alhamdulillah.. hasil lakonan aku diterima oleh semua org.. huhu.. ok.. tamat.. hehe33 kalau nak dicerita kan lgi sampai esok pun xhabis.. hah.. sebelum aku terlupa.. ni ada cerita yg menyeram kan.. tiap kali margrib ja.. nak solat berjemaah laki n perempuan.. bila tahiyat akhir mesti ada org menjerit.. hmm trauma terus aku. hmm BTW (ALLAH SENTIASA MELINDUNGI HAMBA-HAMBANYA YG BERIMAN)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan